Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 18 januari 2014

2014 goed gestart!

Eerst en vooral wil ik alle blog-lezers, oma's, opa's, mama's, papa's, tantes, ooms, broertjes, zusjes, ... een gelukkig en fijn 2014 wensen!!

Na de kerstvakantie werden er heel wat verhalen verteld: over kerstbomen, nieuwjaarsgeschenkjes, uitstapjes, gezellig thuis spelen, lang slapen en vooral lang opblijven, ...
Het was heel duidelijk: iedereen had een leuke vakantie gehad en het werd weer wat wennen aan de schoolse gang van zaken. Maar na een dag of 2 waren we het alweer goed gewoon.

We zijn het nieuwe jaar ook gestart met een nieuwe leerling in onze klas. Jens kwam erbij en dit maakt onze klas compleet: 2 meisjes en 6 jongens.
Hier zien jullie Jens op foto. Welkom in onze klas!

Ook in 2014 zoeken we naar een goed evenwicht tussen leren en ontspannen. En zo wisselde zich dit ook de afgelopen weken af. Enkele sfeerbeelden...

De meisjes doen lekker gek in het winkeltje. 
 Xander en Robin spelen samen met de playmobil.
"Wie heb ik aan de lijn?"
Vooraleer we aan het werk gaan trainen we eerst even onze hersenen met braingym. Hier zie je ons terwijl de 'in de knoop' zitten. Deze oefening zorgt ervoor dat we tot rust komen en daarna ook geconcentreerd aan het werk kunnen gaan. 
We spelen 'Muizencarousel'. Maxime uit klas Sol koos dit voor ons uit in de bib. Terwijl de juf van Tiziano met enkele kinderen van onze klas naar het medisch schooltoezicht was, kwam Tiziano in onze klas om het spel uit te leggen en mee te spelen.
 
In de les meetkunde leerden we hele moeilijke woorden: kromme lijnen, rechte lijnen, rechten, evenwijdige rechten, loodrecht, symmetrie, ... Er werd heel veel geoefend en getekend. En op vraag van de kinderen werd een foto voor de blog genomen. Zo zouden ze dit nog eens kunnen bekijken en erover vertellen thuis, want het zijn wel heel moeilijke woorden om te onthouden.

En na het tekenen op het bord gingen we ook aan de slag op papier. Met lat en potlood gingen we aan de slag om zelf rechte lijnen te tekenen. Robin en Xander waren ondertussen al terug van hun meetles bij meester Jean-Philippe en tekenden rechte en kromme lijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten