Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 1 april 2014

Lente!

Vandaag gingen we wandelen in de tuin. De juf leerde ons over de bloemen, de bijtjes, de planten, de kippen, ...

We leerden dat bloempjes die aan bomen hangen 'bloesems' heten. Hier zie je bloesems van de Japanse Kerselaar. Als de bloesems weg gaan, dan komen er vruchtjes of blaadjes in de plaats. 

 Dit zijn dan de narcissen of paasbloemen of paaslelies.


Twee bloemen van meisjes tussen de bloemen. :-)
De naam van een instrument voor de gele en paarse bloempjes, dus dit zijn de ...
In de mand zagen we hoe bijtjes nectar uit de bloemen haalden en hoe ze stuifmeel aan hun pootjes krijgen.
 In de serres ontdekten we dat het er erg warm was. Caroline was bezig met de groenten en planten water te geven. Dus zij kon ons wat uitleg geven. We zagen er sla, peterselie, tomaten, ...

 De kippen en de haan keken en zagen dat het goed was. Hoe herken je een haan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten