Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 8 juni 2015

Bij-zondere bijen op school

Hallo volgers!
Een tijdje terug deden wij mee aan een wedstrijd om een bijenactiviteit te winnen.
En ja hoor! Klas Re won de wedstrijd! 
Klas Piccolo mocht met ons meedoen vandaag, zo werd het nog toffer!
Er kwam een imker op bezoek en zij leerde ons heel wat nieuwe dingen over de bijen.
We leerden dat er een bijenkoningin was, werkbijen (dat zijn dan de vrouwtjes) en ook darren (de mannetjes.) Aan de hand van een wandeling in de tuin leerden we ook alle verschillende werkjes die de werkbijen moeten doen.
De imker was heel lief en antwoordde op heel wat vragen!

 We worden allemaal in bijen verkleed! Super tof!





 Een spelletje om te zoeken wie de bijenkoningin is!
 Jef wordt bijenkoningin!


 Een leuk memoryspel om de werkbijtjes te verdelen!




 Noah en Keano worden de darren. Daarom krijgen ze een snorretje!

 We kijken eens in een echte bijenkast. 
 Die raten ruiken lekker! 
De bijen hebben dit allemaal zelf gemaakt!


 Hier mogen de bijtjes proeven van de honing van de imker.
Mmmm ... 

 Hier ontdekten we dat de bijen nectar en stuifmeel gaan zoeken!
Dit zijn de haalbijtjes!

 Al dat stuifmeel!
 De bijenkoningin heeft een eitje gelegd!

 Wow, zo'n mooi bijtje dat er uit komt!

 Liam en Adilah zijn de bijen die zorgen voor de kleine bijen. 
Daarom hebben ze zo'n leuk verpleegstersbandje aan!

 Kijk eens hier!
Roeland kwam langs met onze andere prijs!
We wonnen allemaal lekkers en ook de film van BEE-movie!
We gaan binnenkort samen kijken!
 Clement en Kiano worden de wachtbijen!
Dat is ook een heel belangrijke taak!

 Een groepsfoto met onze bijtjes en de imker!
 De imker had ook échte bijen mee.
Er zaten er zeker 300 in!
De koningin was thuis in haar kast gebleven.


Dankjewel voor deze fijne namiddag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten