Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 10 september 2015

Een vliegende start!

Dag liefste Remi-bloglezers!

We zijn het nieuwe schooljaar ook in klas Gitaar zeer goed gestart!! We zijn er meteen ingevlogen en leerden elkaar kennen, we vierden al enkele verjaardagen, we deden spelletjes, we werkten in rekenboeken en taalboeken, we genoten van een aperitiefje, ...
Je leest het al: de voorbije dagen hebben we zeker niet stil gezeten en ons ook niet verveeld op school.

Volg maar even mee met onderstaand fotoverslag :-)

Op woensdagochtend komen de Muzieknoten, de Solsleutels en de Partituren samen bij ofwel juf Lore, juf Trui of juf Annelies. De ene week genieten ze van de zangtalenten van juf Trui, de andere week proeven ze van de wondere wereld van de dramatiek bij juf Lore en nog eens een andere week worden ze ondergedompeld in handvaardigheden in het atelier bij juf Annelies.

De allereerste sessie Atelier was vorige woensdag voor de groep Partituren. We maakten vriendschapsbandjes omdat dit wel past bij het begin van een nieuw schooljaar! De leerlingen mochten ook eigen suggesties doen van wat ze graag zouden doen tijdens dit halfuurtje atelier. Zo zijn er al enkele geïnteresseerden om te leren breien, haken, ... Dus wie thuis restjes wol heeft, mag die zeker meenemen :-)



 
Ook de jongens en meisjes van de groep Solsleutels kwamen al even langs in ons atelier om er met wol leuke bandjes te maken.


We klonken vorige week met onze klas Gitaar ook al op een goed schooljaar boordevol leerplezier, speelplezier, ... Lance hielp bij het uitdelen van de drankjes en hapjes. En Jelle en Suzanne hielden alles goed in de gaten :-)


Maar natuurlijk werd er ook al volop gewerkt in de klas. Hier zie je Florian, Fré, Jelle, Suzanne en Lotte aan het werk in de mini-klas.
Op 4 september was Florian jarig. Jarigen mogen kiezen welk tussendoortje we zullen eten die dag. Florian koos voor cakejes met fruit. Proficiat Florian!!!!




Suzanne was heel gemotiveerd na de taalles bij juf Shevenna en ze wou graag nog wat verder oefenen op het nieuwe woordje dat ze leerde: 'de aap'. Samen met juf Annelies zocht ze woordkaartjes en prenten van de aap. We maakten ook nog een tekening van een aap en kleurden die in.
Na het werken volgt altijd ontspanning. De playmobil western is voorlopig favoriet en wordt vaak uit de kast gehaald.

Op 9 september was er opnieuw een jarige in de klas: Dries. Hij koos gewone kleine cakejes als tussendoortje en dat werd gesmaakt door de anderen. Proficiat Dries!!!


Lieve bloglezers, kom zeker maar vaak eens piepen op onze blog. Zo kan je even een vliegje zijn in onze klas/werking :-)

Lieve groeten,
Juf Annelies

2 opmerkingen: