Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 28 september 2011

Bezoek aan de imker

 Naar aanleiding van ons project 'bijen en wespen' zijn we met klas Fa op bezoek geweest bij imker Antoon en zijn vrouw Lena in Izegem. We waren allemaal heel nieuwsgierig en enthousiast. We kregen heel wat uitleg over de bijen: Hoe zien ze eruit? Waar leven ze? Wat is een raat? Hoe wordt een honingraat gemaakt? Hoe wordt honing gemaakt? ... We kregen op alles een duidelijk antwoord.

Antoon toont ons een bijenkast en vertelt hoe de bijen daarin leven.

We bekijken een stuk van de bijenkast van dichtbij, gelukkig achter glas.

Toch wel heel interessant om de bijen van zo dichtbij aan het werk te zien!

Lars wil wel eens imker zijn. De kapruin (speciale hoed van de imker) zit toch niet zo gemakkelijk.

Ook Brike wilt dit eens proberen. Yentl vindt het wel heel grappig.

Lena legt uit hoe een honingslinger werkt. De honingraat hangt in de machine.
De machine draait heel snel en de honing slingert uit de raten en wordt dan via
een kraantje in de honingpot gebracht.

Een lekker stukje honingkoek gebakken door Lena, lekker!!!

In de tuin zien we de bijenkasten, wel van op een afstand want
de bijen mogen we natuurlijk niet storen.

Tenslotte mogen we nog eens proeven van de verse honing.
Een superleuke uitstap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten