Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 24 september 2012

Enkele hoeken van onze klas

De afgelopen weken werd er heel wat gedaan in Re.
We maakten kennis met elkaar, leerden elkaar stilletjes aan wat beter kennen, we maakten al eens ruzie maar leerden ook weer hoe we dit kunnen bijleggen, we maakten veel plezier, werkten in onze boeken, speelden met al het leuke speelgoed, ...
We leerden Remi kennen, alsook zijn vrienden Zoef, Sloddervos, Wiebel, Babbel en Roeper.

Kijk maar even mee in de hoeken van onze klas:

De vertelhoek

In de vertelkring worden verhalen verteld, maar worden ook dingen getoond. Hier zijn we aan het kijken naar de foto's die Tess mee had van haar reis naar Portugal en Engeland.


De werkhoeken
We kleuren een Remi als bladwijzer voor onze agenda en testen daarbij de verschillende werkhoeken.
Hier zien we de hoek van de vissen waar Lotte, Robin, Brian en Gianni aan het kleuren zijn. We zien ook Jens aan de tafel van de panda. De time timer staat op de vensterbank zodat we zien hoeveel tijd we hebben om te kleuren.


Jurgen aan de tafel van de zebra.


Sylvia is aan het kleuren aan de tafel van de vlinder.


Tess koos haar plekje bij het lieveheersbeestje.


Michiel kleurt naarstig aan de tafel van de eekhoorn.
 

Computerhoek
De computers worden gebruikt als ontspanning, maar ook om te leren. Zo leren we typen, rekenspelletjes, taalspelletjes, we bekijken filmpjes, luisteren naar muziek, ...
Lotte zoekt op de computer de weg die de hond moet afleggen naar zijn hok. Ondertussen probeert ze zoveel mogelijk botten te pakken en de boze kat te vermijden.


Speelhoek
Gianni speelt met de dino's.


Robin kiest voor de Ark van Noah.


Brian koos de playmobil western uit de kast en zocht een plaatsje in de speelhoek om ermee te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten