Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 4 oktober 2016

Een berichtje over de picknick en wat er aan vooraf ging :-)

Het is een tijdje stil geweest op onze blog, maar we hebben ondertussen niet stilgezeten!!
Sylvia startte dit blogbericht een tijdje geleden, maar we vonden de tijd nog niet om het af te werken. 

Het werd een verslagje over onze picknick en de voorbereidingen ervan. Het werd een heus project met een hele leuke en lekkere afsluiter!!

Kijken en lezen jullie mee?

In groepjes van 2 zochten we naar recepten in kookboeken en op internet. Zo leerden we pinterest kennen en leerden we ook de inhoudstafel van een kookboek gebruiken. 

We vonden meerdere recepten, dus moesten we beslissen wat we zouden maken. Dit deden we in samenspraak met iedereen van de klas. 
Daarna maakten we met z'n twee boodschappenlijstjes en zochten we in de reclamefolders naar wat we nodig hadden en maakten we een kostenraming. Niet zo gemakkelijk hoor!

Axelle en Michael zorgen voor een drankje en aperitiefhapje: mango-bananensmoothie met satéhapjes.


Brian en Joey zoeken alles bij elkaar om lekkere belegde broodjes te maken.


Liam en Thibo besloten om de perenspeculoostaart volgens familierecept van Thibo te maken als dessert.


Sylvia en Suzanne zullen een heerlijke pastasalade maken. Njam njam.


Met onze boodschappenlijstjes in de hand, een herbruikbare tas en geld trokken we richting de Aldi.


In de Aldi kregen we per twee een eigen kar en gingen we op zoek naar alles van op ons lijstje. Zo leerden we zoeken, vragen stellen, ontdekten we dat het niet zo handig is om steeds heen en weer te lopen met een kar en dat we dus beter gang per gang afliepen, ...


Welke eitjes zijn de goedkoopste Brian en Joey? Prijzen vergelijken, hoeveelheden bekijken, ...



 

 Mmmm... verse basilicum!!

Hoeveel salami zit er in een pakje? Hoeveel pakjes nemen we best mee?


En dan zijn de karren gevuld!!
 

 

Met onze karren reden we richting kassa. Daar betaalden we zelf met geld. Cool!!

 Ook de zakken vulden we zelf.
 




Alle winkelwaren werden bewaard in de grote koelkast en op maandag maakten we onze gerechten klaar. Recepten lezen, materiaal klaarleggen, structureren, goed nadenken, maten aflezen, afwegen, afwassen, opruimen, afval sorteren, proeven, ... Een hele namiddag waren we druk in de weer!!




 


 











 


En op dinsdag 20 september was het eindelijk zo ver!!! We gingen naar de Palingbeek! De zon was ons goedgezind en dat was natuurlijk fantastisch!!
We zorgden per 2 voor het klaarzetten van de tafel en het gerecht en tussendoor gingen we steeds wat spelen. We deden alles lekker op het gemakje!! Heerlijk!!



 
 





Wie vond de bonushapjes van Axelle en Michael?? Brian vond er wel 2!


Kennismaken met een hondje dat daar kwam wandelen en met zijn baasje.



Een smoothiesnor voor Brian.


Mmm... een lekker belegd broodje met chips tussen. Dit receptje vonden Brian en Joey op een Nederlandse website. De chips moesten er dus zeker bij ;-)





Kampen bouwen in het bos!! Cool!

 

 

Een heerlijke perenspeculoostaart als afsluiter van een zalige picknick!


Bedankt Tam-Tam voor de fijne dag!!! Jullie zijn super!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten