Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 29 december 2012

Bezoek aan WTV

Als allereerste klas mochten wij de spits afbijten... We mochten als eerste klas op bezoek bij WTV!
Spannend!!! Wat zouden we daar allemaal te zien en te horen krijgen? We hadden ons al wat voorbereid in de klas, maar het bleef toch wel wat spannend...
Samen met juf Anja en juf Annelies vertrokken we meteen na de middag. Eerst nog een plasstop houden, nog even de afspraken overlopen en op ons pictokaartje kijken naar wat ons allemaal te wachten stond en dan waren we klaar om te vertrekken!!
Aangekomen op de parking van WTV waren we meteen al onder de indruk van de drukte die er heerste en van de politiewagens die we er zagen. Ah ja, de politie heeft ook zijn gebouwen bij WTV. Het werd wat zoeken naar de ingang om het gebouw van WTV in te geraken, en ook wat zoeken naar welke lift we moesten gebruiken, maar gelukkig kwam dit allemaal snel goed. We werden er ontvangen door een hele lieve mevrouw, we mochten haar Nele noemen. Ze heeft ons de hele namiddag op sleeptouw genomen. Kijk maar even mee:

We kregen eerst wat uitleg in de studio van het programma 'Alles goed'. Hier legde ze ons uit dat WTV enkel tv maakt over West-Vlaanderen.  We mochten heel wat vragen stellen en deden dat dan ook heel erg goed!
Daarna gingen we naar de redactie. Iedereen was er druk in de weer om de nieuwsuitzending van deze avond klaar te krijgen. Nele toonde ons het bord met wat er allemaal aan bod zou komen in de uitzending, wie er aan moest werken, hoe lang het fragment mocht duren, ...
Van de redactie gingen we richting een klein kamertje. Hier maakte iemand de beelden klaar en zorgde hij ervoor dat alles netjes achter elkaar paste. We mochten even mee luisteren en kijken.

Hier mochten we eens kijken in het archief. We vonden het vooral heel erg leuk om aan de grote wielen te draaien en zo de kasten te laten verschuiven.
Tegenover het archief vonden we de schminkkamer. Hier mochten we ook een kijkje nemen en legde Nele uit waarom iemand geschminkt moet worden voor die op tv komt. We kregen ook de kledij te zien van de nieuwslezeres die avond.
In de regiekamer zagen we allemaal schermen! Best wel indrukwekkend!! Hier wordt alles bekeken tijdens de uitzending, er wordt ook bijgestuurd als dat nodig is. Al die knopjes...

Tenslotte mochten we naar de ruimte waar we het meest naar uitgekeken hadden: de STUDIO!!!
We mochten hier even op verkenning vooraleer Nele ons uitleg gaf. We waren echt heel erg onder de indruk van de camera's, het zien van onszelf op tv, de belichting, ... Wow, dit leek net echt!!!
Nele toonde ons de autocue. De nieuwslezer drukt dan met zijn voet op de pedaal, die verstopt zit onder de tafel, en zo verschijnt de tekst die hij moet aflezen op de autocue. Als je hard drukt, dan gaat de tekst heel snel. We mochten allemaal eens op de stoel van de nieuwslezer zitten en drukken op de pedaal van de autocue. Zoals je merkt op de foto zat de pedaal op volwassen-maat en was het dus een beetje zoeken voor ons. Maar het lukte ons wel hoor!!

 





We mochten ook nog allemaal samen op de foto. Zo heeft WTV een aandenken aan ons bezoek en wij ook aan hen. Het werden 2 serieuze foto's en 1 gekke foto. 


 
We kregen nog allemaal een zakje mee met wat aandenkentjes aan WTV en we kregen ook nog een zakje chips! Dankjewel voor het boeiende en leerrijke bezoek!!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten