Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 23 juli 2013

Afval ruimen

Op een dag had Maarten het uitstekend goed idee om met zijn papa afval te ruimen op een woensdagnamiddag op school. Hij schrok ervan dat er zoveel afval in het bosje lag.

Maarten vertelde erover in de klas en hij wou de andere kinderen op school ook duidelijk maken dat afval in de vuilnisbak hoort. Luka tekende een mooie affiche om de kinderen erop te wijzen waar het afval hoort. Maarten schreef een brief in de taalles bij juf Annelies. Thibo en Quinten zorgden ervoor dat de brief getypt werd.

Maarten ging in elke klas langs om te vertellen over de brief en de affiche en de kinderen aan te sporen om het afval in de vuilnisbak te gooien.

Een tijdje later kwamen we op het idee om met de kinderen afval te ruimen langs de straat.
We vroegen aan het stadsbestuur om afvalknijpers te gebruiken en gingen op stap. Klas Re vergezelde ons. Het was een fijne voormiddag. We waren onder de indruk van al het afval dat we vonden op straat.

We sloten de voormiddag spontaan af door te zingen en de polonaise te dansen!

Goed gedaan klas Re en Mi!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten