Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 10 oktober 2015

Eindelijk nog eens wat nieuws uit klas gitaar...

De voorbije weken vliegen aan een razendsnel tempo voorbij!! Het waren drukke tijden en er werd heel veel gedaan in onze klas. De tijd ontbrak me enkel om de foto's tijdig op de blog te krijgen.

Met dit blogbericht zet ik heel wat beeldmateriaal op van de voorbije weken zodat jullie als bloglezers opnieuw wat op de hoogte zijn van wat er de voorbije weken zo allemaal reilde en zeilde in klas Gitaar.

Samen met de hele school hebben we het schooljaar ingezet met een liedje, een stukje tekst en een lekker aperitiefje!








September was ook feestmaand bij ons in de klas. Lotte was jarig op 15 september en dat werd gevierd met chocoladecakejes. Proficiat Lotte!!!


En op 17 september was Liam jarig. Juf had cake gebakken en de mama van Liam hadden ook lekkere taarten gebakken. Dat werd dus extra smullen!!! Proficiat Liam!!
 
Op woensdag is er elke keer atelier in klas Gitaar. Hier zie je de jongens en meisjes van de muzieknoten die pompondieren maken. 


Er wordt heel wat gewerkt in onze klas, maar van tijd tot tijd maken we ook tijd voor wat ontspanning. Want dat zorgt ervoor dat we ons na een ontspanningsmoment weer beter kunnen concentreren.

Florian toont trots zijn eigen Minion-creatie met strijkparels terwijl Lotte en Suzanne druk bezig zijn met een wolwerkje.
Fré maakt ook graag pompons.
Lance zocht een tekening op de computer en tekende heel precies na.

Jelle maakt een clown met de mozaïekjes en Florian maakt nog een nieuwe Minion.

Het resultaat van strijkparelfun!


Op vrijdagnamiddag hebben we vaste afspraak met klas Piano en klas Trompet om samen te zingen. 

 
In de les meetkunde leerden we over ruimtefiguren: de balk, de kubus en de bol. Met clicks maakten we onze eigen kubus en balk.




We leerden ook over oppervlakte en ontdekten dat de oppervlakte gelijk kan zijn, ook al is de vorm anders.

 
Hieronder zien jullie ons gemotiveerde tafelgroepje aan de miniklas :-)


In de weroles maakten we een wandeling in de tuin van onze school. We ontdekten er paddenstoelen, herfstbladeren, eikels, beukennootjes, ...
 





Wolwerkjes in de klas:




Terwijl juf Trui blokfluitles gaf gingen de anderen met juf Annelies en juf Lore spelletjes spelen buiten. Zo leerden we elkaar eens op een andere manier kennen. 


Verkleedplezier in de klas: Wie herkent deze gekke bende???



Geen opmerkingen:

Een reactie posten