Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 19 februari 2017

Bezoek Arhus

Op vrijdag 10 februari gingen we op bezoek in Arhus, het kenniscentrum in Roeselare waar ook de bibliotheek gevestigd is.

We vertrokken met de auto van juf Sylvie, juf Annelies en juf Annelore. Want het was een uitstap met de klassen Tam Tam en Djembé.

We parkeerden in de ondergrondse parking van De Munt. Arhus is er net boven. We moesten dus juist maar de trap omhoog en waren in het gebouw. We gingen eerst even buiten kijken hoe hoog het gebouw was en telden de verdiepingen: 7.
In het gebouw zagen we dat er 5 verdiepingen waren en dan nog een gelijkvloers en een zwevend ondergronds vlak.

We kregen eerst wat uitleg over het gebouw. We zagen er ook een bijenkast op een terras boven. De bijen gaan in de stad op zoek naar bloemen en keren dan terug om honing te maken. Dit vonden we bijzonder.

Daarna werkten we in twee groepen per klas.

klas Djembé mocht eerst met de tablets werken. We kregen uitleg over apps en mochten uitproberen:






We zochten landen en steden op in Google earth,
We maakten ons eigen schilderij in muse- app,
Dieren zoeken in de dierenzoeker en zo kregen we heel wat informatie
of konden we opzoeken welk dier het is dat we zien in de natuur.
We leerden over Egypte met Amon en Amara.

Na het werken met de tablets gingen we op zoek naar weetboeken.
We leerden eerst de afdeling kennen van de weetboeken en mochten een boek
kiezen naar onze interesse.
Daarna keken we samen met de mevrouw in verschillende dierenboeken:
aan de hand van enkel de ogen, mochten we raden welk dier het is.
Of voelen aan de huid van een dier en raden welk dier het is.

We keken ook in zoekboeken: Op zoek naar wally en andere figuren.
Daar waren we vlug in!






Het was een fijne en leerrijke voormiddag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten