Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 19 februari 2017

Warme chocomelk maken en drinken

Maandag 13 februari gingen Keano, Tristan, Lukas en juf Sien mee met klas Tam Tam, juf Annelies en juf Griet op bezoek naar een Witloofbedrijf in Oostnieuwkerke.

Sahin en Sander bleven bij juf Annelore, want zij hadden niet geleerd over witloof. Zij leerden verder over dieren in de winter.

Om de kinderen van onze klas en van klas Tam Tam en hun juffen goed te ontvangen wanneer ze terugkwamen, maakten we warme chocolademelk.

We rekenden uit hoeveel melk er in 1 tas kan: 200 ml en hoeveel dozen melk we dan zouden nodig hebben voor 17 personen. Daarna rekenden we ook nog uit hoeveel schepjes chocopoeder we erin gingen doen.

We konden dit vlot berekenen en maakten dan ook lekkere chocolademelk.

De kinderen en juffen smulden erop los.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten