Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 19 februari 2017

Keuze-Activiteiten winter

Naast onze winterwandeling leerden we ook over dieren in de winter, kledij, meten van de temperatuur, maakten we ijsblokken, keken we hoe snel ijs kan smelten. We ontdekten dat een vetlaag kan helpen tegen de winter voor dieren... Dit deden we door een vinger in koud water te steken en een andere vinger met vaseline ook in koud water te steken. Wat een verschil!

We mochten ook een aantal activiteiten kiezen:

- Schaatsen in de schaatshoek op kousen:



Met behulp van een stappenplan een winterschilderij maken:




Een schaatsbaan of ijsbaan maken uit kapla-blokken:





Daarnaast waren er nog activiteiten zoals:
Een tekst beluisteren en aanvullen op een wintertekening.
De lege tekstballonnen invullen van een winterstrip.
Een verhaal schrijven bij wintertekeningen.
Een krantenartikel lezen en vragen oplossen.
Met strijkparels een wintertekening maken.
Een nieuwjaarskaart ontwerpen en versturen.

De kinderen kozen welke activiteiten ze wilden doen,
afhankelijk van hun niveau en interesse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten