Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 19 april 2017

De zon, de aarde en de maan

Juf Laura, die stage deed in december in onze klas, verblijft op dit moment in Cambodja. Ze volgt daar stage en beleeft daar een heerlijke tijd.
We volgen haar op haar blog en kunnen zo heel wat verhalen en foto's lezen en zien. Heel tof om te kunnen mee kijken.
We wisten wel al van juf Laura dat er een uurverschil is.
Maar hoe komt dat nu???
 
Daarvoor trokken we naar buiten met de wereldbol en 2 ballen.
Gek? Neen hoor!
 
Brian, de aarde, draait rond zichzelf. De aarde doet dat in 24uur. Zo wordt het dag en nacht, warm en koud.
Michael, de zon, schijnt daardoor op delen van de aarde wel en op delen van de aarde niet. Dit zorgt voor een uurverschil.
Onze aarde draait dan ook nog eens in 365 dagen rond de zon. Hierdoor ligt België soms dichter en soms verder af van de zon, dit zorgt ervoor dat wij hier 4 seizoenen hebben: lente, zomer, herfst, winter.
Liam, de maan, draait rond onze aarde en doet dit in 1 maand ongeveer. Hierdoor zien we de maan soms niet, soms maar half, soms een klein deeltje of zelfs als volle maan. 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten