Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 16 april 2017

Weerbericht

In het project Groenten en Fruit leren we ook over het weer.
Met Sahin en Sander bekeken we samen het weerbericht. We hoorden heel wat moeilijke woorden: Luchtdruk, temperatuur, Celsius...
We zochten op wat de woorden wilden zeggen en maakten daarna ons eigen weerbericht.
We mochten kiezen op welke dag het weerbericht kon plaatsvinden, maar het moest wel passen met het seizoen.

Daarna mochten we het weerbericht voorstellen aan de andere kinderen van de klas:



Nu we zoveel over het weer weten, passen we dit ook toe in het dagelijks leven.
We bekijken elke dag hoeveel graden het is in de klas en buiten, we kijken in onze zelfgemaakte pluviometer hoeveel het geregend heeft, we kiezen het weertype en het seizoen uit.
Dit noteren we op onze weerkalender.
We gaan dit dan bundelen per maand en kunnen dan uitrekenen hoeveel de gemiddelde temperatuur was van de dagen die we op school doorbrachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten