Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 16 april 2017

Recept kiezen en uitvoeren

In het project Groenten en Fruit mochten we elk een stuk fruit of groente kiezen die we lekker vinden. Aan de hand van die groente of fruit gingen we op zoek op de computer of in kookboeken naar een recept.

Sahin koos voor aubergine
Sander koos voor lychee
Tristan voor tomaat
Keano voor banaan
Lukas voor aardbei.



De recepten die ze vonden waren:

Sahin: Lamsgehakt in aubergine
Sander: Lycheelimonade met limoen
Keano: Bananenmilkshake
Tristan: pizza met tomaat en hesp
Lukas: aardbeien met chocolade en kokos

Na het opzoeken van het recept, bekeken ze de ingrediënten en keken ze hoe ze het recept moesten aanpassen zodat ze genoeg zouden hebben voor alle kinderen in de klas.
Daarna maakten ze hun boodschappenlijstje op

We gingen met de klas op boodschappen. Ieder kind zocht zijn eigen ingrediënten en betaalde aan de kassa.



Met de boodschappen maakten we dan ons recept.
Ruiken hoe look ruikt.




Bananenmilkshake van Keano

Pizza van Tristan

Lamsgehakt in aubergine van Sahin

Aardbeien met chocolade van Lukas

En de lycheelimonade van Sander is vervangen geweest door frambozen aangezien er geen lychees meer te koop waren.

Het was bijzonder lekker!

Goed gedaan, jongens!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten