Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 6 november 2011

De reiziger op bezoek


 Op vrijdag 28 oktober kwam de reiziger weer op bezoek in Remi. Hij was heel benieuwd naar de informatie van de verschillende landen. De leerlingen hadden heel goed gewerkt en hadden heel wat info voor de reiziger. Hij zag het natuurlijk onmiddellijk zitten om zijn reis verder te zetten.














Klas Re wist heel wat te vertellen over Griekenland. Ze hadden ook een eigen kaart van Europa gemaakt.

Klas Mi vertelde over het atomium, manneke pis, het lekkere eten van België. Ze maakten mooie werkjes in klei.

Klas Fa hadden een woordweb  (met tekeningen) gemaakt over Frankrijk. Iedereen maakte een tekening van iets belangrijks in Frankrijk.

Klas Sol had Italië bestudeerd. Ze verwelkomden ons in een woordje Italiaans. Ze maakten werkjes in klei en op een zelfgemaakte vlag tekenden ze iets wat hen deed denken aan Italië: ferrari, fiat, pizza,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten