Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 6 november 2011

LOC: Reis door Europa...

De afgelopen twee weken leerden we in de wero-lessen over Griekenland. Onze klas ging deze enkele keren per week een beetje op reis naar Griekenland. Zo leerden we heel wat dingen. Benieuwd?We leerden:
  • welke taal ze spreken in Griekenland.
  • hoe je het best naar Griekenland reist.
  • hoe de Griekse vlag er uit ziet.
  • hoe je in het Grieks 'goeiedag' zegt.
  • de zorba dansen.
"Voor-zij-achter-zij-voor-zij-achter-zij..." Eerst oefenden we alleen, daarna met twee, daarna in een lange rij in de gang en tenslotte in een kring zoals de echte Grieken dat doen!



  • hoe je een eigen fantasiewereldkaart maakt.
Vooraleer we aan de slag gingen, bekeken we heel wat wereldkaarten in de atlas, de wereldbol, ... Daarna tekenden we op blauw papier landen. We mochten zelf kiezen of de landen dicht bij elkaar lagen of ver van elkaar. Nadat we onze kaart ontworpen hadden, mochten we onze kaart schilderen. Tenslotte tekenden we nog wegen, schepen, ... en schreven we er namen bij.


Wie klaar was met ontwerpen en schilderen, kon even in zijn boek lezen. Zoals Jens hier op de foto...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten