Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 6 december 2011

De sint op bezoek

Vorige week kreeg het Octaaf bericht van de sint dat hij langs zou komen op dinsdag 6 december. Meteen zijn alle klassen van het Octaaf in actie geschoten om het sintbezoek voor te bereiden. Vorige week kregen we dus uitnodigingen gemaakt door de Fagot zodat we wisten wanneer en waar we vandaag moesten zijn.
Alle klassen zijn dus snel aan de slag gegaan om verlanglijstjes te maken.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver... Vandaag moesten we na de pauze meteen doorgaan naar de zolder voor het sintfeest. Meester Frédrique had met de hulp van Fagot de zolder heel mooi versierd en aangekleed. Waw!!! Zo mooi!!!
We zochten een plaatsje en merkten toen juf Kaat op. Ze zag er supertriestig uit, want ze had gehoord dat er bij de sint ook een bange zwarte piet is. Dus was ze erg zenuwachtig omdat ze dacht dat de sint niet meer zou kunnen komen. Het verhaal van Marco, de bange zwarte piet werd verteld.


En toen stond daar plots de sint... Hij had de weg naar Ten Bunderen dan toch gevonden! Joepie!!!

De jongens en meisjes van de Contrabas zongen mooie liedjes voor de sint.
Maar er was wel 1 probleempje, de zwarte piet die hij mee bracht was een beetje heel erg bang... We beloofden heel plechtig om flink te zijn, zodat hij toch zou durven binnenkomen. En ja hoor, uiteindelijk kwam hij binnen. Maar hij bleef wel de hele tijd een beetje bang hoor.

De kinderen uit de Triangel brachten een mooi dansje.

Nadat Marco wat op zijn gemak was gesteld deelde hij leuke geschenkjes uit voor alle klassen.
Orry-Main ontving de cadeaus voor Mi en vertelde de sint dat juf Annelore heel flink was geweest.


Teschinka en Tess haalden de geschenkjes voor Re. De sint vroeg hen wie hun juf was en vroeg ook of ze wel flink is. Gelukkig knikten beide meisjes heel hard van 'ja'.
Rune en Brike haalden nieuwsgierig de geschenkjes voor Fa! En vertelden de sint dat ook hun juf enorm flink was geweest.
Cédric haalde de geschenken van Sol en bevestigde dat zijn juf superflink was geweest.
Net voor de sint en Marco vertrokken naar de volgende plek strooide Marco nog wat lekkers.
Danku sinterklaasje!!!! Tot volgend jaar!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten