Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 5 december 2011

Tentoonstelling: Remi reist rond de wereld

Vrijdag was het eindelijk zover! De mama's en papa's kwamen op bezoek om onze tentoonstelling te komen bekijken. We waren allemaal super nerveus! Maar we hebben het allemaal schitterend gedaan!
Ga je nog even mee doorheen Europa om Italië, Frankrijk, Griekenland en België te bezoeken?

De kinderen van juf Katrijn zongen mooi in koor in het FRANS!


We zijn heel wat meer te weten gekomen over Frankrijk!








Ook het begroeten deden ze in het Frans!

In België speelden de kinderen van klas Mi een toneeltje over de oorlog.




Ze hadden het atomium, manneke Pis en de leeuw van Waterloo heel mooi geknutseld.


We kwamen meer te weten over het Belgisch eten en de wapens.



Orry-Main en Pieter wisten ons veel te vertellen over België.


Koning Albert en koningin Paola!

In Griekenland (klas Re) dansten ze de Zorba.




De kinderen vertelden ons wat ze allemaal geknutseld hadden.



Ze vertelden ook interessante weetjes over Griekenland.

In Italia kwam S.O.S Piet op bezoek om ons te leren hoe we best een pizza maken.




We zagen mooie foto's over het land.

We leerden de typische zaken van Italië.

Juf Iris vertelde alles in het Italiaans en had haar persoonlijke tolk bij zich.

Bedankt voor jullie talrijke aanwezigheid!
Vanmorgen hebben de kinderen hun voorstelling nog 1 keer gedaan voor alle klassen!
Tot een volgende keer!
Wij genoten van onze reis. Hopelijk jullie ook!
De juffen van REMi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten