Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 1 maart 2012

Bezoek Volkssterrenwacht

Woensdag zijn we naar de Volkssterrenwacht geweest in Beisbroek met klas Mi en klas Sol.
Het was heel interessant.

We mochten eerst neerliggen in zetels en kijken naar een film van 2 buitenaardse wezens die op zoek gingen naar de Chocoladeplaneet. Dit bleek onze aarde te zijn. We maakten kennis met de verschillende planeten in ons zonnestelsel.




Nadat we de film bekeken hadden, toonde hij hoe de sterrenhemel er vanavond zou uit zien. De kinderen vonden dit super, maar vroegen zich ook af hoe hij dit kon doen. Hij vertelde dat de sterrenhemel er eigenlijk elk jaar op dezelfde dag ongeveer er hetzelfde uitziet. Dit slaan ze op en kunnen ze projecteren. Het was wel een sterrenhemel waar duidelijk niet veel lichten bij aan waren. Zoveel sterren!
We zagen eerst de maan opkomen en dan uiteindelijk verschuiven. Allé het is eigenlijk de aarde die draait hé... Dan zagen we een aantal planeten en toonde hij ons ook een aantal sterrenbeelden. Super!


Daarna gingen we naar boven in de koepel. Er stonden 2 super grote telescopen.




Hij duwde op een knop om een deel van het dak te openen. Dit vonden we super. Daarna draaide hij aan een wiel en het dak van de koepel bewoog. Zo kon de opening juist staan voor de telescoop.
Daar waren we helemaal van onder de indruk.


Hij plaatste de telescoop goed. jammer genoeg was het bewolkt. Hij zette de telescoop sterk op een boom, zodat we toch konden kijken door de telescoop.


Om beurt mocht, wie wou, eens door de telescoop kijken.




 









Wanneer we allen gekeken hadden, mocht Amber het dak terug  draaien.


We kregen erna nog wat uitleg in de Tentoonstelling en mochten nog vragen stellen.
Het was een super toffe voormiddag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten