Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 29 oktober 2012

De artiest in mij

We zijn gestart met een nieuw thema 'De artiest in mij'. We leerden al heel wat bij over theater, acteurs, zangers, ... Aan het bord maakten we een schema over wat we allemaal gaan leren.

Het eerste deeltje zal gaan over theater, acteurs, toneel, ...
Plots kwam de juf de klas binnen en deed ze alsof ze een sjieke dame was. We vonden het eerst een beetje raar en wisten niet goed hoe we moesten reageren. Plots ging ze weer weg en kwam ze terug als een soldaat. We moesten toen een klein beetje lachen. Toen ze de laatste keer terugkeerde was ze een toerist die er heel gek uit zag en toen moesten we heel hard lachen. Juf legde uit dat ze niet echt een sjieke dame, soldaat, toerist was, maar dat ze 'deed alsof'.
Jens wou ook wel eens proberen te doen alsof hij een soldaat met fototoestel was en Lotte wou wel doen alsof ze een sjieke dame was. Dit was niet zo eenvoudig, maar door het aantrekken van een kostuum ging het al iets beter. 

We leerden allemaal 'doen alsof' en leerden dat ook acteurs 'doen alsof'. We waren wel wat onwennig en hadden wat tijd nodig, maar hoe meer we oefenden hoe beter het lukte en vooral: hoe meer plezier we hadden.

DOEN ALSOF...
Gianni en Jurgen doen alsof ze 2 hondjes zijn die rondrennen in de tuin.

Sylvia doet alsof ze de planten water geeft.

Lotte doet alsof ze een boek leest.

Robin doet alsof hij met de auto rijdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten