Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 15 oktober 2012

Op bezoek in De Spil

Vrijdagmorgen gingen klas Re en Mi op bezoek naar de Spil in Roeselare.
We kregen er een rondleiding achter de schermen.

We vertrokken met de lijnbus. Dit vonden we eigenlijk wel héél tof! We deden het ook super goed!
Aangekomen in de Spil waren we onder de indruk van de mooie hal.
We moesten goed rondkijken wat we zagen.



De vestiaire. We leerden wat een vestiaire is en 4 kinderen mochten de jassen aannemen en aan een kapstok hangen. We kregen dan een nummertje terug. Dit moesten we goed bewaren om dan terug te geven na de voorstelling. Zodat we zeker onze jas terugkregen...






Er stond ook een groot kunstwerk in de Hal. Het is een bank met kostuums op, een valies, een kist van een viool... Allemaal symbolen die verwijzen naar optredens in de Spil. We mochten eens proberen om de bank op te heffen met zijn allen. Dit was een onmogelijke taak. De bank was van Marmer! Dit hadden we goed gezien.



Aan de balie kregen we tickets. Lore mocht de tickets afscheuren en aan elk van ons 1 geven. We gingen naar boven om onze plaats te zoeken. Eerst moesten we ons ticket afgeven en werd de strook afgescheurd. In de zaal zochten we onze plaats. Dit bestond uit een letter en een cijfer. We vonden eigenlijk zeer goed onze plaats. We kregen nog wat uitleg over de zaal. Nu weten we ook waarom er gaten zitten in de stoelen onderaan. Dit is om het geluid beter op te vangen.




Lotte toonde ons de weg!






Via de Walky talky mochten we Sebastiaan oproepen. Hij kent veel over techniek. We mochten op een stuk grond staan voor het podium dat omhoog ging. Het kwam even hoog als het podium. Zo kunnen ze gemakkelijk iets op het podium plaatsen dat veel weegt.
Op het podium zagen we heel veel touwen en lichten hangen. We mochten eens op een knop duwen om 1 en ander naar beneden te laten komen of naar boven te laten gaan. Dit vonden we tof!
We mochten ook eens door de micro praten. Eventjes kregen we de tijd om even helemaal door ons dak te gaan en show te geven op het grote podium. Maarten zorgde dan voor de muziek door te zingen van Justin Bieber.




















We maakten een buiging na onze show

                                       En dan werd het donker... Het gordijn ging dicht!



Ook de loges hebben we gezien waar de acteurs zitten te wachten. Daarna gingen we terug de zaal in door helemaal naar boven te gaan op het balkon. Dit was HOOG!! We zagen er ook een glazen balk boven ons, waar de techniekers zelfs oplopen!


Als laatste mochten we dan nog naar de regiekamer. Daar mochten we even de lichten uitproberen. Dat was super! We bedankten de mevrouw van de rondleiding en keerden met de bus terug naar huis.





Het was een hele toffe uitstap!


Juf Annelies, juf Hanne en juf Annelore

Geen opmerkingen:

Een reactie posten