Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 4 februari 2013

Gedichtendag en wedstrijd

Vorige donderdag was het gedichtendag. In de gangen van Ten Bunderen kan je her en der leuke gedichten vinden. Het thema dit jaar was 'muziek', dus alle gedichten gaan over muziek.

De redacteurs van het Gazetje van Ten Bunderen (dat zijn jongens uit het BuSO) schreven een wedstrijd uit. Iedereen die dat wou mocht een gedicht schrijven. Ze zouden dan een winnaar uitkiezen. Wij besloten om ook mee te doen met de wedstrijd.
We zochten eerst heel wat instrumenten en zochten daar dan rijmwoorden voor. We zochten ook rijmwoorden op onze eigen namen. Zo kregen we leuke en grappige dingen.
Daarna maakten we met de hulp van de juf zinnen en kregen we een gedicht. Daarna nog een titel zoeken... Michiel zorgde voor een leuke titel.

Vandaag, maandag 4 februari, hebben de redacteurs de winnaars bekend gemaakt. In de categorie 'groepswerk' kregen wij met onze klas de derde plaats!! Wat waren we trots!! We kregen een oorkonde dat we meegedaan hadden aan de wedstrijd. Die hangt nu aan onze klasdeur te pronken! Klas Fa won de eerste prijs! Proficiat!!!

En onze juf? Ja, die is keifier op haar Re'tjes! (Stiekem houdt ze heel erg veel van ons gedicht!!)

Klassieke rock
De Re'tjes zijn heel muzikaal.
Klassiek of rock? We kunnen het allemaal!
Lotte bespeelt de mooie harp
en dat klinkt helemaal niet hard.
Stoere Robin blaast heel luid
op zijn rode blokfluit.
Gianni speelt op zijn gitaar
en pingelt op elke snaar.
Brian blaast op de trompet.
Retteketet, we hebben veel pret!
Do, mi, si, la, do...
Hoor je Sylvia op de piano?
Jurgen en Jens slaan op de drum.
Wat een dikke vette fun!
De viool is voor Tess
en dat klinkt echt niet mis.
Onze juf probeert te zingen
over heel veel mooie dingen.
En wist je? Michiel is de dirigent
van onze coole band!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten