Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 18 februari 2013

Politie op bezoek

Deze namiddag kregen we verrassend bezoek van de politie.
Hij kwam even uitleg geven rond vervoer en verkeer.
Eerst en vooral vroeg hij hoe je kan herkennen dat hij een politie was.
Daar konden de kinderen goed op antwoorden. Ze zagen genoeg
aan zijn kledij wat allemaal typisch was voor een politieman.



We mochten eens de handboeien dragen. Amai dat weegt veel!


Hij toonde dan wie er wanneer mocht oversteken als hij zijn hand opsteekt.
We wisten al goed hoe het in elkaar zit!

Toch even de handboeien aan...



Haha! Boefjes!



Via zijn walky talky had hij contact met Ieper. Hij zei op het einde: Over.
Maarten wou graag weten, waarom hij "over" zei. Wanneer hij het uitlegde,
vonden we het allemaal heel logisch!

We hadden het niet durven dromen, maar we mochten zijn wapen ook vasthouden. 
Zonder kogels wel te verstaan!




Ook de pepperspray werd uitgelegd.
 Dat kenden de meeste kinderen niet.

We voelden aan de kogelvrije vest. Amai dat weegt
ook veel!

Iedereen die wou mocht de jas even aandoen.

Er zat nog van alles in de combi!




Dit zit er echt in een kogelvrije jas!




Luka maakte een grapje toen de politie vroeg wat dit was:
Hij zei dat het zijn oud stuur was, dit vonden we allemaal
heel erg grappig!

Neen, het is om de afstanden te meten als er een ongeval
is, dan zagen we ook de cijfers erop komen.





We mochten met zijn allen even in de combi zitten.



Alle lichten en sirènes werden aangelegd.



En we deden ook een tourtje op het domein met sirènes aan!
Dit was super!!

We maakten nog een wandeling en hij leerde ons hoe we veilig konden
oversteken op het zebrapad en aan de lichten.



Het was een hele toffe en leerrijke namiddag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten