Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 4 februari 2013

Op verkenning in de tuin...

Sneeuw is heel erg leuk om in te spelen, maar onze juf vond het ook interessant om eens naar buiten te trekken en de natuur eens van dichtbij te bekijken...

Zo leerden we toen het herfst was dat de bomen hun blaadjes verliezen. We leerden ook hoe dat komt. (Wie weet het nog? Nog heel veel Re'tjes wisten dit!!)
En nu konden we eens gaan controleren of alle bomen dat wel gedaan hadden.
Maar toen bleek dat niet alle bomen dat gedaan hadden. Zo merkte Sylvia meteen op dat de boom Apenverdriet nog steeds groen was. En meteen daarna volgden nog heel wat slimme opmerkingen en zagen we nog bomen die groen waren. Jurgen merkte ook op dat de kerstboom ook groen bleef, en niet alleen de plastic versie blijft groen ook de echte kerstboom blijft groen.
Hoe komt dat nu? Dat zijn naaldbomen natuurlijk, die verliezen hun naalden niet.
We gingen ook even het kleine bos in naast de tuin. Daar keken we naar de schaduwen. Hoe ontstaat een schaduw? Hier wist Michiel een heel mooi en duidelijk antwoord op: "De zon schijnt en waar er iets in de weg staat ontstaat een schaduw. De zon kan er niet door, maar wel er langs." Zo leerden we dat we steeds zon of licht nodig hebben om schaduwen te kunnen zien. We maakten dan zelf gekke en leuke schaduwen.



In de sneeuw kan je ook goed speuren naar sporen. Zo volgden we het spoor van konijnenpootjes. We zagen ook sporen van hondenpoten, vogelpootjes, ...
En na al die ontdekkingen in de natuur zochten we een mooi plekje uit.

Daar maakten we nog even tijd om wat te glijden en te rennen in de sneeuw.
 



En ook het paard kreeg nog eventjes de aandacht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten