Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 4 december 2013

Speculaaskoekjes bakken

Het stond al een week op onze kalender dat we vandaag speculaaskoekjes zouden bakken. We keken er dus heel erg naar uit. 
Morgen is Tiebe jarig en vrijdag is het de verjaardag van de sint, dus de perfecte gelegenheid om speculaaskoekjes te bakken. 
We trokken onze schort aan, wasten onze handen en zochten ons plekje op in de klas.
We wreven eerst de zachte bloem uit over onze place-mat, zo zorgden we ervoor dat de deeg niet aan onze place-mat zou kleven. We kregen van de juf een stuk deeg en moesten dit goed kneden. Dit moesten we dan plat duwen en dan konden we figuurtjes uitsteken of een figuurtje verzinnen. We deden heel erg ons best en deden het ook allemaal heel graag!!
Alle deegkoekjes werden op een bakblik gelegd.
Xander verkoos de auto als vormpje voor zijn koekjes. Gianni ontpopte zich tot de ideale speculaasbakker!
Robin maakte speculaaskoekjes in de vorm van dieren en Tiebe maakte kleine en grote koekjes.
Lotte is hier nog volop aan het kneden, dat was wel een vermoeiend werk. Vooral voor onze armspieren en vingers.
Ron koos vooral voor de ster-vormpjes en maakte veel sterrenspeculaaskoekjes. Hij vond het een beetje spijtig dat zijn deeg al op was vooraleer hij de auto-vorm kon gebruiken, maar we beloofden een auto-speculaaskoekje om morgen op te eten.
Keana kreeg wat hulp van juf Anja bij het plat duwen van de deeg.
 

Juf Annelies nam de koekjes mee naar huis en daar werden ze deze middag in de oven gebakken. Mmmm, wat ruiken ze heerlijk!!! 
 
Het resultaat na een eerste bakronde:
Dat wordt smullen morgen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten