Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 22 mei 2014

3 april: Rumonge-dag

Op 3 april organiseerden juf Eva (Contrabas) en juf Lynn (La) een Rumonge-dag. Dit was de vastenactie van de Broeders van Liefde. Tijdens de voormiddag leerden we heel wat bij in verschillende workshops. Kijk maar even mee:

Bij juf Marleen kregen we uitleg over haar reis die ze maakte naar Afrika. We vonden het zeer boeiend en we vonden de foto's heel mooi!





Bij juf Katrijn en juf Christine maakten we een vlag. De hele school heeft geholpen met het maken van de vlag.





Bij juf Lynn leerden we een dansje. Later die voormiddag maakten we hiermee een flashmop, met de hele school! Cool hoor!

 

Bij meester Jean-Philippe speelden we een spel met gouden eieren. Het was een heel grappig en leuk spel, maar we moesten wel alert blijven. Door het gooien van de dobbelsteen zagen we wat we moesten doen en vaak was dit om ter eerst.

Tiebe kreeg de opdracht om het ei tussen zijn kin en borstkas te bewaren. Zeer moeilijk om zo een opdracht te doen.
Ook Lotte moest het ei tussen haar kin en borstkas bewaren.
En hier zie je ons allemaal met ons ei! Of zijn het er twee?
Bij meester Kevin speelden we spelletjes zoals ze in Afrika spelen. Zeer actief en zeer leuk!


Bij juf Carine en juf Anja maakten we bananenmilkshake en mochten we cake versieren. 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten