Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 3 mei 2014

Rumonge dag

De donderdag voor de Paasvakantie was er een dag in het teken van de Vasten. We leerden over een klein dorpje in Senegal. We deden allerhande activiteiten die met Afrika en met de Vasten en Pasen te maken hadden...

Iedereen had zijn eigen eitje om voor te zorgen.




Juf Lynn leerde ons een flashmob. We deden dit fantastisch goed!
Op vrijdag dansten we dit nog eens met heel de school.


Bij meester Jean-Philippe speelden we een gek eispel met heel de klas.

Juf Christine vertelde ons dat in Rumongé de mensen veel naaiden.
We maakten een gezamenlijk naaistuk.



Omdat we niet met zijn allen tegelijkertijd konden naaien, kleurden we een paastekening in.






We maakten bananmilkshake en versierden cakejes.


's Middags aten we een sobermaal: boterhammen met soep en beleg.
In de namiddag deden we een grote wandeling. Een wandeling van 6 km. Dit is de afstand die de kinderen afleggen in Senegal om naar school te gaan. Waauw! Zij doen dit elke dag. 

Het was een super toffe dag!!
Bedankt juf Lynn en juf Eva voor de organisatie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten