Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 25 oktober 2014

Sssssoep, heerlijk!

Tijdens de meetles op dinsdag maakten we samen met juf Katrijn en Hanne heerlijke groentesoep.
De ajuinen, prei, selder en wortels moesten gesneden worden. We gingen als echte koks aan de slag. Toen we de groenten uit de zak haalden, zagen we dat deze er 'anders' uitzagen dan hoe we ze in de winkel kopen. De groenten kwamen recht van het veld. We hadden ze die morgen met onze eigen handen uit de grond gehaald. Daardoor was de aarde er nog niet van gespoeld. Na het nodige kuiswerk sneden we alles in stukjes en deden alles in de kookpot. Het begon al snel lekker te ruiken. Als alles zacht was konden we beginnen met mixen. Even proeven, afkruiden en uitschenken maar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten