Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 27 december 2015

Bezoek aan Piano's Maene, bij de papa van Suzanne

Tijdens de lessen over muziek en muziekinstrumenten vertelde Suzanne heel trots dat haar papa piano's maakt. Dat vonden de juffen wel heel boeiend en ze vroegen of ze even met de klassen langs mochten gaan. De papa van Suzanne regelde voor ons een bezoekje en op donderdag 10 december was het dan eindelijk zo ver!!
Met enkele minibussen trokken we met de parallelle klassen op stap richting Ruiselede.

Hier onder kunnen jullie meegenieten van een boeiende voormiddag!
Op de facebookpagina van Piano's Maene kunnen jullie nog meer beeldmateriaal vinden.

In het atelier kregen we te zien hoe piano's gemaakt en hersteld worden.










Hier worden de piano's opgeblonken door de polierder.

Bij Jef de stemmer kregen we te zien en te horen hoe een piano gestemd dient te worden.
Sommige leerlingen mochten het ook zelf eens proberen.





In de toonzaal en concertzaal zagen we heel veel mooie glanzende piano's. 
We zagen zelfs een klavecimbel en hoorden hoe die helemaal anders klinkt dan een piano.



We mochten ook even onder een piano gaan zitten en voelen terwijl er op gespeeld werd.
Juf Trui speelde op de klavecimbel en op de piano. Waaauw!!! Dat klonk heel mooi!!






Voor we naar school terugkeerden kregen we nog een drankje en lekkers!! We werden er echt verwend!


Bedankt aan Piano's Maene en de papa van Suzanne!!!!



3 opmerkingen:

  1. Wat geeft Ron van de uitstap genoten!!! Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om dat te lezen :-) We hebben er allemaal heel erg veel van opgestoken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HALLO ARTHUR HIER IK HEB IN TUNBUNDEREN GEZETEN EN NU ZIT IK IN DE LOVIE ALS U CONTACT WILT OP NEMEN GA NAAR ARTHURHENGELSPORT@GMIAL.COM

    BeantwoordenVerwijderen