Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 19 november 2013

Allemaal letters en woorden

We oefenen heel veel op lezen en schrijven tijdens onze dagelijkse momenten Aap-zee-koe. We leerden al volgende woorden: de zee - de aap. En natuurlijk leerden we ook de bijhorende letters: z, ee, aa, p.

Om de woorden in te oefenen spelen we vaak een spel, luisteren we naar een verhaal, schrijven we aan het bord, schrijven we op papier, schrijven we in de lucht en op de grond, spelen we met woord-en letterkaartjes/domino/kwartet/leesrups, ...

Hier zie je Ron, Keana en Xander die het schrijven van de woorden en letters oefenen aan het bord. En het mag gezegd: ze kunnen héél mooi schrijven!!


Voor de letter 'p' maakten we een letterblad. We mogen dan woorden met een 'p' zoeken en de juf tekent en schrijft die op. We vinden het heel leuk om te zien hoe de juf dan stap voor stap een tekening op het blad zet. Vooral wanneer dat dan een klein beetje fout gaat en er grappig begint uit te zien vinden we dat heel plezant. Of we maken er een wedstrijdje van om een woord te zoeken die heel moeilijk is om te tekenen. ;-)

We kijken ook wel eens naar een filmpje over de letters en ook dat vinden we heel leuk. 
Hieronder geef ik de links door voor wie ook thuis eens wil kijken. In onze klas oefenen we niet allemaal op dezelfde letter, vandaar dat ik er de namen bij zet.

Voor Tiebe, Ron, Keana en Xander

Voor Lotte en Robin

Voor Gianni

Geen opmerkingen:

Een reactie posten