Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 19 november 2013

Money, money, money...

Na al dat wikken en wegen werd het tijd om eens wat anders te doen. Zo oefenden we terug met de euro's en eurocenten. We leerden het teken van euro kennen en we leerden dit ook schrijven. We leerden dat je het teken altijd voor de getallen moet zetten!!! De juf raadde ons aan om dit eens te bekijken als we naar de winkel gaan.
We oefenden vooral op het verschil tussen euro en eurocent. Niet eenvoudig hoor! We moeten daarvoor vooral ook heel goed luisteren vooraleer we een muntstuk vastnemen. Als afsluiter deden we nog een wedstrijdje. De juf gaf ons 8 opdrachten en als we ze allemaal alle 8 juist hadden, dan kregen we een beloning en zou de juf alleen de afwas doen. Als we ze niet juist hadden, dan moesten wij de afwas doen voor de juf.
We deden keihard ons best en wonnen!!! Woehoe!!! Juf moest de afwas alleen doen... Ooohhh!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten