Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 19 november 2013

De sint is terug in het land

Het is ons zeker niet ontgaan: de sint is sedert dit weekend weer aangekomen in ons land. De komende weken zullen we ongetwijfeld heel vaak denken aan de man met de witte baard en zijn zwarte pieten...
De vertelronde gisterenochtend werd vooral gevuld door verhalen over de aankomst van de sint.
We waren dan ook heel blij met het wero-moment gisterennamiddag. We ruimden de herfsttafel op en maakten een sint-hoek in de klas. De juf haalde een kostuum voor zwarte piet en sint boven. We legden die netjes op de tafel en we haalden er ook nog handpoppen en sint-boekjes erbij.

Op internet gingen we even kijken op de website:
www.vraaghetaandesint.be

We bekeken al enkele vragen. En als we zelf nog een vraag hebben en die staat er niet tussen, dan sturen we gewoon een mailtje met de hele klas.



Tijdens het vrij spel vandaag keken trokken Gianni en Tiebe de kostuums aan. Ze maakten alles klaar om langs te komen bij de kinderen. Ze belden nog even met de juf om te horen of iedereen wel flink was geweest en na het kijken in zijn grote boek besloot de sint dat er dit jaar geen stoute kinderen waren geweest. Zwarte piet schoot meteen in actie en deelde cadeautjes uit.


Keana, Lotte en Xander kozen ervoor om met de handpoppen te spelen. Ook bij hen werden er cadeautjes uitgedeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten