Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 10 juni 2017

Breuken? Wat zijn dat?

Het bleef hier weer wat stil op de blog, achter de schermen is de juf volop bezig met de eindevaluaties op punt te zetten en daar kruipt heel wat tijd en denkwerk in waardoor de blog een beetje, onterecht, in een vergeethoekje terecht kwam.

Gelukkig bleef het in onze klas helemaal niet stil en bleven we vooral zeer actief bezig met leren, ontdekken, spelen, ontmoeten, proberen, ...

In de komende blogberichtjes zal ik de activiteiten van de voorbije maanden in beeld brengen.

Een tijdje geleden leerden we de concrete betekenis van enkele veel voorkomende breuken:
1/2 of de helft of een halve ... of een halfje of 1 van de 2 gelijke delen
1/4 of een kwartje of een vierde of 1 van de 4 gelijke delen
1/3 of 1 van de 3 gelijke delen

Dit deden we door appels en wafels te verdelen.
We leerden op verschillende manier te verdelen in gelijke stukken. En we leerden ook de delen te benoemen.
Tijdens de knabbelmomenten kwam dit al heel vaak aan bod dat de juf verdeelde en ons aanspoorde om mee na te denken. En sedert we nu allemaal leerden over breuken doet ze dat nog véééééééél meer!!

Eerst dachten we goed na, daarna verdeelden we, benoemden we de stukken en tenslotte smulden we alles op :-) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten