Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 22 juni 2017

Een dagje Deerlijk bij de ezels

Vorige week maandag trokken we samen met juf Griet, juf Annelies en juf Christine (de juf van het externaat en de poetsjuf die sedert januari met pensioen is) naar Deerlijk. 
Daar woont een vriendin van juf Griet. Ze heeft een hele mooie tuin met daarin een woonwagen waarin je kan snoezelen, een heerlijke tuin om te spelen en om te chillen, ezeltjes om mee te knuffelen, een trampoline, ... en een zwemvijver met vissen, kikkers en een klein bootje!
De ideale locatie dus om onze eindejaarsactiviteit te laten doorgaan. 

Qua weer hadden we echter niet de beste dag gekozen. Gelukkig bleef het wel droog en kregen we af en toe een streepje zon te zien zodat we tijdens die zeldzame momenten toch een korte plons in de zwemvijver konden nemen. Want daar wilden we absoluut in!!! De juffen gingen uiteindelijk overstag, maar voor een kort momentje maar en enkel als de zon net ook uit zat... Dat werd dus mikken op het juiste moment. Maar plezier verzekerd eenmaal we er in zaten! De meesten voelden zich als een vis in het water en sommigen vonden het hilarisch om de vissen aan hun voeten te voelen... 

Enkele sfeerbeelden van een topdag waarin we genoten van elkaars gezelschap, geen enkele discussie hadden met elkaar, samen speelden, lachten, snoezelden, voetbalden, ... 














 



 
Na een duik gingen we naar de ezeltjes. Daar mochten we de dieren eerst kammen en aaien. Daarna mochten we om beurt mee met Heleen om de dieren van stro te voorzien in hun voederbakken. We moesten rustig stappen in de weide en mochten nooit te dicht achter hen lopen.




 










En toen had stelde Heleen iets geks voor... We mochten in de voederbakken gaan zitten. Zitten?? Ja, echt gaan zitten en dat terwijl de ezels smulden van het hooi en stro.









De ezels vinden een oormassage geweldig fijn! Suzanne probeerde het ook even uit.












 
   



Dankjewel Heleen voor je gastvrijheid en de hele fijne dag!!! We hebben keihard genoten en spraken er nog dagen over in de klas... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten