Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 10 juni 2017

Wortelcake

Elke week krijgen we tutti frutti op school. Onze klas zorgt er dan voor dat het fruit eerlijk verdeeld wordt en elke leerling is daarbij verantwoordelijk voor 1 klas.

Enkele weken geleden kregen we 2 bakken wortels om te verdelen... We hadden dus heel wat werk, maar uiteraard ook heel wat wortels.
Op school ontstonden in alle klassen heel wat ideetjes om al die wortels weg te werken. Zo werd er soep en wortelsap gemaakt. En enkele klassen maakten ook wortelcake. Ook onze klas was wel benieuwd naar deze bijzondere combinatie: wortels en cake...

Van juf Sylvie kregen we een heel lekker receptje en daarmee gingen we aan de slag op vrijdagnamiddag.
De meesten vonden het wel erg lekker door de bruine suiker en de hazelnoten erbij. Niet iedereen vond het zijn 'meug', maar we besloten wel dat we de combinatie wortel en cake al iets beter konden begrijpen en dat het wel lekkerder was dan we dachten.


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten