Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 10 juni 2017

Tuinieren

Sedert enkele maanden zijn we opnieuw actief in onze moestuin.
We konden ook Djembé warm maken voor dit leuke project, dus ook zij werken nu vaak samen met ons in de moestuin.
Het vroeg wel heel wat voorbereiding. Jullie konden hier al lezen dat we naar Aveve geweest waren om zaadjes en dat we die al voorgezaaid hadden.

Nu was het tijd om alles uit te planten in de tuin.

 Aan de rand van het grasveld (dat nu nog moet schieten op de foto) zaaiden we bloemen.
 
 
 Van Thibo kregen we een rabarberplant die als eerste een plekje kreeg in onze moestuin.
 

 


In klas zaaiden we sla in voorgevormde stukjes aarde. Per vierkantje 1 zaadje.



De stukken waar het zwarte zeil opgelegd werden zijn voorzien voor onze pompoenen. Door het zwarte zeil zullen we daar geen last hebben van onkruid. 







De pompoenen doen het goed! Volgend schooljaar pas zullen we de pompoenen kunnen oogsten.

 Onze moestuin van Tam-Tam.

Bij het warme weer gaan we dagelijks de planten water geven. 's Avonds gaan de leefgroepen ook nog eens langs. En in het weekend gaan juf Annelore, juf Justien, juf Annelies of de opvoeders ook water geven.



 
 

 




 
 

 
Elke keer we langsgaan in onze tuin schrikken we ervan dat het zo snel veranderd. Niet enkel onze groenten groeien goed, maar ook het onkruid blijft goed groeien. Dus regelmatig moeten we ook eens onkruid wieden. Een taak die we niet zo heel leuk vinden, maar die eigenlijk altijd wel voor rust zorgt bij iedereen.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten