Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 21 oktober 2013

Al spelend leren...

De afgelopen weken werden er heel nieuwe dingen aangeleerd in klas Re. Om dit allemaal goed in te oefenen voorziet de juf heel wat doe-en spelopdrachten. Deze staan vaak op onze kaart als mag-taak, maar we mogen die spelletjes ook steeds zelf kiezen als we een vrij momentje hebben.
Als er nieuwe spelletjes zijn, dan legt de juf die uit en proberen we dit ook even uit. Ook de spelletjes die we ontlenen uit de bib worden uitgelegd en uitgetest.

Op de foto's hier onder zie je ons terwijl we enkele spelletjes uitproberen. De juf noemt dit 'leren', maar wij noemen dit 'spelen' :-)

Xander, Keana en Ron spelen het kwartet met de klank 'ee'.
Gianni en Ron spelen de domino van Pluk.
Tiebe legt de juiste woordkaartjes bij de prenten van Pluk.
Keana en Lotte spelen de memory van Pluk.
Xander maakt de woordrups met de klank 'ee'.
Robin maakt woordrups van Pluk.
Lotte leerde de letter 'm' en maakte stap voor stap een tekening van een muis.
Ron maakt de woordrups met de klank 'ee'.
Keana heeft heel wat geoefend op het schrijven van de 'ee' in de zandtafel en nu schrijft ze in haar boekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten