Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 5 oktober 2013

Profs aan het werk... ook in klas Fa

Ook in klas Fa waren er profs op bezoek om dingen te ontdekken...

De groepjes ontdekten hier hoe sterk de schaal van een ei is...
Waar het zwaartepunt ligt bij een munt tussen 2 vorken...
Hoe het komt dat een hoog gebouw stevig is...
Hoe een piramide sterk gebouwd wordt...

Kijk maar even mee! Het waren bovendien ook proefjes om van te smullen...

Kijken hoeveel boeken er op de schalen van een ei kunnen liggen...


Bouwen met spaghettistokken en spekjes.

Twee driehoeken aan elkaar zijn steviger dan één voor een piramide

De diagonalen zorgen voor versterking.

Lowie oefent goed met de vorken en de munt!




Het samenwerken verloopt super bij deze proef!!




Goed gewerkt jongens!!! We kijken uit naar volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten