Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 6 oktober 2013

De week in klas RE

De afgelopen week was alweer goed gevuld. In de vorige berichten op de blog konden jullie al lezen over hoe de les 'experimenten' verliep.

Maar uiteraard gebeurde er nog veel meer. Kijk en lees maar even mee:

Vrij spelen:

Keana en Xander verkleedden zich en speelden samen in de poppenhoek/winkel.
Lotte speelde 'Freddi Fish' op de computer.
Robin speelde 'Winnie the Pooh' op de computer.
Speelleertaken:

Gianni leerde hoe hij Tip Over moest spelen. Hiervoor moest hij goed nadenken. Bij dit spel moet je proberen om het rode mannetje van de ene blok naar de andere te brengen door de blokken te kantelen en met elkaar te laten raken.
Xander maakte de telpuzzel. Hoe moest goed tellen en dan het bijhorende getal, de bijhorende vingers en dobbelsteenogen bij elkaar plaatsen.
Werkmomenten:
Keana schreef hele mooie letters 'z'.
Ron maakte splitsingen tot 9.
Sociale vaardigheden:
We speelden het 'Kabouterspel'. Hiermee werden verschillende vaardigheden geoefend:
  • leren samenspelen
  • de beurt afwachten
  • plezier maken
  • vormen en kleuren combineren






 Meten en meetkunde:

Xander ging met juf Lien naar de bakker. Zo leerde hij betalen met euro's. Als extraatje mocht hij van de bakker iets kiezen om mee te nemen naar de klas. Xander koos een fles chocolademelk om te delen met de vriendjes van de klas. Dankjewel Xander!!
We leerden voorwerpen bekijken vanuit verschillende standpunten. Zo ontdekten we dat niet iedereen hetzelfde zag. We moesten ook goed ons best doen om goed te kunnen verwoorden wat we zagen. Zo gebruikten we de begrippen: vooraan, achteraan, zijkant, bovenkant, onderkant, ...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten