Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 1 oktober 2013

Proeven van proefjes: Profs aan het werk

Na het bezoek van de professoren vorige week was het vandaag eindelijk aan onze beurt om te experimenteren!!!! Daar hadden we nu echt zo hard naar uitgekeken!!!

Jammer dat we wel nog moesten wachten tot 14u50... Na de pauze was het dan eindelijk zo ver. De teams verdeelden zich over de klassen: de Gobelijnen, de Barabassen en de Panoramix'en. Zo bestond ieder groepje uit jongeren van Re, Fa en Sol.

Aan de hand van stappenplannen werkten we in groepje onze proef uit. We moesten goed kijken, lezen en vooral ook samenwerken. Af en toe moesten we ook onze bevindingen noteren of tekenen.

De tijd was wat kort voor 2 proefjes. Jammer! Maar daar zouden de juffen nog eens rond samenzitten. :-)

1. Materiaal verzamelen:


2. Goed kijken en lezen wat we moeten doen en een plan opstellen over hoe we het zullen aanpakken:


3. Aan de slag:
WAAR KUNNEN WE LUCHT VINDEN?


HOE KUNNEN WE IETS ELEKTRISCH MAKEN?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten