Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 21 oktober 2013

Herfst in de schooltuin

We leerden dat de herfst begonnen is op 21 september en dat deze duurt tot 21 december.
In onze klas maakten we een mooie herfsttafel en daar verzamelen we alle dingetjes die we vinden in de natuur en die te maken hebben met de herfst.
We leerden ook over de vruchten van de herfst: eikels, beukennootjes, wilde kastanjes en tamme kastanjes (Vooral de tamme kastanjes zijn moeilijk om te onthouden en deze worden door sommige Re'tjes soms 'rustige' kastanjes genoemd :-) ), okkernoten, ... Alles kreeg een plaatsje op de herfsttafel.
We leerden ook waarom bomen hun bladeren verkleuren in de herfst en waarom de blaadjes van de bomen vallen. De juf vertelde ons ook dat niet alle bomen hun bladeren verliezen, dat naaldbomen hun bladeren behouden.
We leerden ook over de dieren in de herfst en we leerden nieuwe en lange woorden kennen: winterslaap, wintervoorraad en trekvogels.
En we leerden de verschillende delen van een boom benoemen.

Op school hebben we een hele mooie tuin. Vanuit onze klas zien we de bomen veranderen, zien we dat de zon steeds minder schijnt en het steeds meer waait en regent.

Elke seizoen zullen we meerdere keren de tuin in trekken om te zien hoe de natuur verandert. Ook begin oktober gingen we de tuin in. We bekeken de bomen heel aandachtig en zochten er naar wilde kastanjes. Arthur uit Fagot was die dag bij ons in de klas en hij nam foto's. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten