Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 6 februari 2014

De week in Re

Het werd deze week een week vol festiviteiten! Het ene feestje volgde het andere op.

Weliswaar nadat we ook wat gewerkt hadden, leerden over de kilogram, oefenden en speelden met letters en klanken, luisterden naar het spannende vervolg van 'Pluk van de Petteflet', gesprekjes voerden over 'boos zijn', ...


De heren Tiebe en Gianni druk in gesprek en aan het werk. Gianni zoekt naar experimenten die Tiebe dan in kaart brengt door een plannetjes van te tekenen. 
Keana zoekt naar het ideale treinspoor waarbij alle spooronderdelen gebruikt kunnen worden en de trein ook veilig kan rijden.

Robin telt en sorteert de dominokaartjes. Daarna verstopt hij of juf een kaartje en dan moet er gezocht worden. Hierbij moeten er dan tips aan elkaar gegeven worden en oefenen we de ruimtelijke begrippen.
Het feestje in volle actie! Gianni voorziet de fuifnummers van hapjes en Tiebe zorgt voor de drankjes. Ron zorgt voor de muziek en Jens brengt de danspasjes aan. Heel spontaan ontstond dit feestje en kreeg iedereen een taakje waar hij/zij zich goed bij voelde. De juf danste ook mee, ze dronk een glaasje fristi en keek van  op een afstandje mee en vond dat we dat eigenlijk heel erg goed deden zo allemaal samen. :-)
Het feest gaat door tot in de vroege uurtjes...

Tiebe en Gianni krijgen het heel druk bij de verkoop van de drankjes en hapjes. Er wordt aangedrongen op een systeem waarbij iedereen zijn beurt afwacht.
Op het feestje wordt er fristi, chocolademelk en cola gedronken. Je krijgt enkel champagne als je heel veel geld betaalt.

Wat weegt er meer? De boekentas van Robin of 1 kg zout? Besluit: de boekentas van Robin weegt minder dan 1 kg.
Vooraleer Gianni gaat wegen probeert hij te schatten wat er meest weegt. En hij had het goed ingeschat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten