Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 6 februari 2014

Een nieuwe voordeur...

Op woensdagochtend vertelden enkele kinderen uit Re dat ze gezien hadden dat iemand uit de Passendaelestraat (niet ver van school) een nieuwe voordeur had gekregen. Dit stond zo op het spandoek dat aan haar voordeur hing en daar stond ook nog bij dat de vrouw 50 jaar was geworden.

Dit leverde meteen reactie op van anderen die dit niet gezien hadden: "Wat een raar cadeau! Je geeft toch geen nieuwe voordeur voor iemand zijn verjaardag."

De juf vond dus dat het tijd was voor een woordje uitleg. Met stift en papier ging de juf aan de slag en legde ze ons uit dat mensen dat zo zeggen als je bv. van 19 naar 20 jaar gaat en er dus een 2 vooraan staat in plaats van een 1. Bij die mevrouw was dit nu ook het geval geweest, zij had een 5 vooraan gekregen in plaats van een 4.
De juf vertelde ook dat mensen soms ook wel een beetje extra gek doen dan en toch een voordeur als cadeautje geven, maar dat is dan eerder als grap bedoeld.
Daarnaast kan het natuurlijk altijd ook zijn dat je een nieuwe voordeur hebt aan je huis, maar meestal wordt dit dan niet op een spandoek geschreven.

De meesten besloten dat het toch maar een raar gezegde is: "Je hebt een nieuwe voordeur', maar er werd gretig gezocht naar voorbeelden bij familieleden die eventueel ook binnenkort of sinds kort een nieuwe voordeur hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten