Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 24 februari 2014

Drijven of zinken?

Tijdens de wero-les leerden we het verschil tussen zinken en drijven. We leerden dit zelf ook uitleggen aan elkaar en ontdekten ook wat kan blijven drijven en wat gaat zinken. We leerden ook dat het niet is omdat iets zwaar is, dat het gaat zinken. Ah ja, want hoe komt het dat een boot blijft drijven? Die is toch ook zwaar?
Zo leerden we dat dit allemaal te maken heeft met de dichtheid van water en de dichtheid van de materie. Moeilijk? Neen hoor, helemaal niet! Een makkie!! Alles bestaat uit kleine kleine deeltjes. Ook water bestaat uit allemaal kleine deeltjes. En als de deeltjes van de materie (bv. een koffielepeltje) dichter bij elkaar zitten dan dat de deeltjes van water bij elkaar zitten, dan gaat het voorwerp zinken. Als ze verder van elkaar af zitten dan dat de deeltjes van water bij elkaar zitten, dan gaat het voorwerp drijven.

)
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten