Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 3 februari 2014

De week van Re...

Het werd opnieuw een boeiende week in onze klas. Kijk maar even mee.

In klas La hebben ze al een tijdje een klasdier: Pluisje het Konijn. Jens ging Pluisje eens halen om het aan ons te tonen. Cynthia uit La en Jens zorgden ervoor dat we Pluisje konden aaien. Het konijn is nog wat bang en soms zou hij ook durven bijten of stampen, daarom dat we hem niet konden vasthouden. Wel jammer. Maar de jongens en meisjes uit La doen heel hard hun best om Pluisje tam te maken. 


Toen klas La vorige week donderdag op uitstap was, mocht onze klas voor Pluisje zorgen. We vonden dat natuurlijk heel erg fijn. Pluisje zat vanuit zijn kooitje te kijken naar ons en wij keken heel vaak naar Pluisje. Zo zagen we dat hij plots aan de boeken in onze kast knabbelde, zich uitvoerig en heel lang waste, dat hij volgens Xander wel een dikke poep heeft en ook meestal met zijn poep naar ons ging zitten, hij heel veel slaapt, ... Spijtiggenoeg lukte het ons niet om hem eens uit zijn kooitje te halen: hij stampte veel te hard en was bang.


De juf van Maxime was vorige week ziek, dus kwam Maxime op vrijdag bij ons in de klas. Hij maakte er zijn eigen werk, maar hielp ons ook tijdens de leesles.  Zo hadden we even een meester en een juf in de klas. Bedankt Maxime voor de hulp!

 
Tijdens het knabbelmoment deed Ron een ontdekking. In de zebra-koeken ontdekte hij 2 Z's!! (De blog is een beetje eigenwijs en de foto wil op geen enkele manier horizontaal gaan staan. Dus gelieve het hoofd 90° te draaien naar links of rechts bij het kijken naar de foto.)
 Ron en Gianni zijn nog steeds coole vrienden en samen maakten ze een parcours met de houten blokken.

De juf had een nieuw spelletje mee van bij haar thuis: een Angry Birds-spelletje! Het spel is heel populair, dus het blijft nog eventjes in de klas.

Vrijdagmiddag gingen we ook langs bij onze buren: Mi. Daar leerden we een liedje over ... (ssssttt!! Dat verklappen we nog niet! Jullie moeten wachten tot op Ten Bunderen Feest!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten