Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 2 november 2016

Bloembollen planten

Begin dit schooljaar zijn we met de klas naar de AVEVE geweest en deden we er aankopen voor ons tuintje. We kochten er toen ook tulpenbollen. Maar we hadden nog geen tijd gehad om deze te planten. 
Tot enkele weken geleden...

Op een zonnige en droge namiddag trokken we onze laarzen en vuile schoenen aan om bloembollen te gaan planten. Eerst zochten we op de computer naar een filmpje hoe je dat het beste doet. We noteerden aan het bord de belangrijkste zaken en maakten afspraken. Zo spraken we af dat de bollen op een voetafstand van elkaar geplant moesten worden, dit kwam overeen met 25-30 cm. Qua diepte spraken we af dat ze een duim diep moesten zitten, dit kwam overeen met ongeveer 3x een bloembol. En heel belangrijk: het staartje moest omhoog zitten zodat ze naar het licht zouden kunnen groeien.

Het werd een heuse klus om alle 60 bollen te planten. Het bleek ook lastiger dan gedacht om putjes te graven in de klei-aarde van Moorslede. Maar het is ons gelukt om door te zetten, elkaar te helpen door eens af te wisselen, ...
 
We moeten nu wel nog wachten tot de lente vooraleer ze gaan uitkomen.

Terwijl we in onze tuin aan het werk waren controleerden we uiteraard nog even onze andere planten en groenten. 

(De foto's werden genomen door Brian, Sylvia, Michael en Thibo.)














 








 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten