Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 2 november 2016

Joepie!!! Tijd om te oogsten!!!!

Net voor de vakantie bleek dat onze groenten het zeer goed hadden gedaan! Het weer zat ons wat minder mee, waardoor we enkele keren onze plannen om te gaan oogsten weer opbergden en kozen om iets anders te doen. 

We stonden zelfs 1 keer volledig klaar in werkkledij en laarzen en toen we buiten kwamen viel de regen in bakken uit de hemel!! Het kostte de juf heel wat overtuigingskracht om toch maar niet naar buiten te gaan in dat weer. 

Gelukkig hadden we op maandag 24 oktober meer geluk! Het regende niet, maar al snel bleek dat onze moestuin iets weg had van een modderbad... Met alle gevolgen van dien: wegzakken in de modder, laarzen verliezen die vast bleven zitten in de modder, vuile broeken, modderige handen, ...
Maar gelukkig ook: sla die klaar was om te oogsten, radijzen die mooi groot geworden waren en groene spinazieblaadjes :-)
Het werd een topnamiddag en het resultaat was fantastisch!!! Trotse leerlingen en trotse juffen!!!








 



 
 

 Als afsluiter gingen we op 1 rij staan en probeerden juf met de gieter onze laarzen wat proper te krijgen. Maar dit bleek niet zo'n gemakkelijke klus ;-)





De radijzen en de sla werden door enkele leerlingen en juf Griet gewassen. De andere leerlingen  gingen aan de slag met de weegschaal. We hadden prijzen opgezocht en ontdekt dat radijzen meestal in bundels van 100 gram verkocht worden. Maar bij het afwegen van onze grote radijzen bleek dat dat maar weinig radijzen waren. We stuurden ons plan bij en besloten om bundels van ongeveer 200 gram af te wegen, maar wel voor dezelfde democratische prijs van 70 cent te verkopen.
Het afwegen van de radijzen was dus ook een hele klus: goed kijken op de weegschaal, bijdoen, wegdoen, ... Ook de term: 'ongeveer' bleek een belangrijke te zijn, want zelden stond er exact 200 gram op onze weegschaal af te lezen.



 





De oogst: gewassen, in bundels verpakt, ... Klaar om verkocht te worden aan de mama's en papa's, juffen, meesters, opvoeders, ... 
Bedragen werden opgeteld, geld ontvangen, geld gewisseld, geld teruggegeven, ... Alles werd genoteerd voor onze kassa.

Dankjewel aan iedereen die ons geholpen en gesteund heeft bij de aankoop van de groenten!!!




2 opmerkingen:

  1. Wat een lekkere oogst hebben jullie daar in jullie tuintje ! Smakelijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor! We waren tevreden en onze klanten hopelijk ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen