Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 2 november 2016

Pompoensoep met spinnetjes

Thibo had voorgesteld om pompoensoep met spinnetjes te maken als Halloweenactiviteit. We vonden dit allemaal een zeer tof idee!

Met de opbrengst van onze eigen-gekweekte-groenten-verkoop konden we de aankopen doen voor onze soep! Tof hé!!

We kregen elk een recept met woorden en picto's. Dit bekeken we eerst aandachtig vooraleer we aan het werk gingen. Alle spullen werden daarna klaar gezet en de taken werden verdeeld: uien snijden en een beetje wenen ;-), pompoen snijden (we kozen voor kastanjepompoenen, want daar moet je de pel niet van af doen. Dus een hardnekkig klusje uitgespaard.), pompoen wassen, perfecte gehaktballetjes draaien, ...

We maakten ook even tijd om het pakje van de bouillonblokjes te bekijken, even te proeven van zo'n blokje, ... En we leerden ook wat bouillon eigenlijk is.

 
 



Bij onze soep smulden we van een bruine boterham met roomkaas, schijfjes radijsjes (uit onze tuin) met een snuifje zout en peper. Mmmmm...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten